Tìm hiểu Flow damper common rail

lovemachine
Bình luận: 3Lượt xem: 2,086

lovemachine

Tài xế O-H
Chào các bác.
Em muốn tìm hiểu về cái flow damper của động cơ common rail. Cấu tạo, tác dụng của nó. Em đã tìm hiểu nhưng thấy ít chỗ viết đến quá, chỉ giới thiệu sơ sơ thôi. Mong các bác chỉ giáo ạ.
Em kiếm được cái hình minh hoạ

 

huynguyenmbv

Tài xế O-H
link:https://data.epo.org/publication-se...s/20100901/patents/EP1653076NWB1/document.pdf
Cái này có cả 1 patent, bác ngâm đi! Chỗ nào ko hiểu lên tiếng cho a e chém
A flow damper is provided with a clearance to absorb a deformation occurring in proximate to a lower end of the valve body by the clearance on an entire outer circumference of a lower side of a large diameter portion of a piston. By the configuration in this manner, even if the slight deviation in the accuracy or the shape of the seat surface occurs a radially inward deformation of a lower portion of the valve body when the valve body is fastened to the common rail body at a large axial force, the clearance absorbs the deformation. Thus, the deformation of the valve body does not affect the piston sliding hole. Accordingly, a sliding clearance of the piston does not change, not to spoil a slide motion of the piston.

Inventors: Tadashi Nishiwaki, Hiroyuki Yokoya Masayuki Nakamura
Original Assignee: Denso Corporation
Section: Mechanical Engineering; Lighting; Heating; Weapons; Blasting
Classification: Combustion Engines; Hot-gas Or Combustion-product Engine Plants
 

lovemachine

Tài xế O-H
link:https://data.epo.org/publication-se...s/20100901/patents/EP1653076NWB1/document.pdf
Cái này có cả 1 patent, bác ngâm đi! Chỗ nào ko hiểu lên tiếng cho a e chém
A flow damper is provided with a clearance to absorb a deformation occurring in proximate to a lower end of the valve body by the clearance on an entire outer circumference of a lower side of a large diameter portion of a piston. By the configuration in this manner, even if the slight deviation in the accuracy or the shape of the seat surface occurs a radially inward deformation of a lower portion of the valve body when the valve body is fastened to the common rail body at a large axial force, the clearance absorbs the deformation. Thus, the deformation of the valve body does not affect the piston sliding hole. Accordingly, a sliding clearance of the piston does not change, not to spoil a slide motion of the piston.

Inventors: Tadashi Nishiwaki, Hiroyuki Yokoya Masayuki Nakamura
Original Assignee: Denso Corporation
Section: Mechanical Engineering; Lighting; Heating; Weapons; Blasting
Classification: Combustion Engines; Hot-gas Or Combustion-product Engine Plants

Cảm ơn bác. Nhờ bác em có được cái này. Nhìn bản vẽ khá chi tiết. Tuy nhiên khi mở link thì English nhiều quá, em hoa hết cả mắt

[/IMG]

Theo em hiểu thì mục đích của Flow damper là giảm trấn cho hai trường hợp:
1. Khi kim phun đột ngột xả, áp trong ống 7 sẽ giảm gây ra lực xung động.
2. Khi kim phun đột ngột đóng áp trong ống 7 sẽ tăng cũng gây ra lực xung động
Anh chàng Flow damper sinh ra là để triệt tiêu lực này để máy có thể kiểm soát được việc phun nhiên liệu

Tuy vậy, em không giải thích được nó giảm trấn theo nguyên lý nào?. Nếu chỉ là giảm trấn thì có lẽ bỏ đi tạm thời cũng được ( trong trường hợp hỏng chưa khắc phục kịp) hay nhất định phải có máy mới làm việc được thưa các bác.
Mong các bác chỉ giáo thêm.

 

Bạn hãy đăng nhập hoặc đăng ký để phản hồi tại đây nhé.

Bên trên